Koh Chang, the island of Peter Pang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Koh Chang, the island of Peter Pang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Koh Chang, the island of Peter Pang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 December 2006 | Thailand, Chiang Mai

Vanaf de boot naar het eiland zie je alleen maar een berg met groene grote bomen en dan vraag je je af: " What the f*ck gaan we hier doen?"
We love the adventure, dus hadden we nog geen slaapplaats geregeld. We wilden een hutje op palen aan het strand, en dat kregen we, voor 3,5 euro per persoon. Palmbomen, cocosnoten en een zee, all included. Speachless was the only word i could think of. In de avond nieuwsgierig langs het strand gebanjerd en daar was HET: BO's Indepentent Bungalows A.K.A. het dorp van Peter Pan. 25 hutjes aan het strand tegen de berg aangebouwd. Iedere cm4 is beschilderd met zoveel kleuren en vormen dat de thai die dit gecreeerd heeft vast familie is van Dali. Hangmatjes en chille spots all over the place. Een oneindig uitzicht, een zee.

Leuke lads uit Londen en denemarken en een praatgraag chicaatje uit Kornwall. En allemaal stucked on the porro (weed).

Het is tijd voor een vraagje aan jullie, een actie reactie dingetje. Wat is er beter dan in slaap vallen met het geluid van de zee die contact maakt met zand en spelende apies op de achtergrand? Op de nek van een olifant door de bush bush jungelen? 'S avonds een jointje roken in een hangmat die slechts een meter verwijderd is van de zee met de heerlijke muziek van krekels op de achtergrond? U tell me!

Maar er komt een tijd dat je wakker wordt geschud. In een tijdsbestek van 12 uur reistijd verandert je paradijs in een hondenhel, oftewel Ayuthaya, 85 km ten noorden van Bankok. Met een aanzienlijk grote buikstoornis loop je in het donker door dit spookachtige dorp waar iedereen je op weg wil helpen, maar niemand daadwerkelijk de weg weet. Waar meer honden met ondenkbare ziektes rondlopen dan mensen en waar in geen velden of wegen een taxi of tuktuk te bekennen is. Het Kelly&Roos-super-team vindt dan na lang zoeken een guesthouse...slapen, eindelijk.

What seemed to be a ghosttown, turned out to be quite interesting. Er was een jaarlijks 10 daags festival waar het bestaan van Ayuthaya wordt gevierd. Na overdag een aantal ruines en Wats te hebben bezocht en een boottoer rond de stad, zijn we in de avond naar een super gruwelijke light & sound show gegaan. Dit was tevens de laatste avond van het festival. En dat betekent natuurlijk dat ze er nog een schepje bovenop doen. Ondanks dat we geen reet van het 2 uur durende verhaal verstonden, was het een indrukwekkende voorstelling met meer dan 300 spelers, tien olifanten, een paard en vuurwerk. Dit alles was gesitueerd in een van de oudste Wat-ruines. Na deze mindblowing dag zij we slapies gaan doen omdat we vanochtend om 8 uur de bus moesten pakken naar het noorden. Wij toughgirls hebben de hobbel-de-bobbel-public-bus verkozen boven de VIP bus. Het was een tien uur durende reis, maar al met al viel het best mee. Lekker met de locals de thaise versie van het liedje "hey bus chauffeur, we gaan je busje slopen" gezongen en een beetje zitten kaarten...

Nee dat zat er niet in, gna gna. Ik heb CD tjes geluisterd en een beetje uit het raam getuurd. Na een buikgriep en minstens 2 dagen niet eten, zitten we nu bij een restaurantje in Chiang Mai, waar het eten hopelijk wel koosjer is. Het had zo moeten zijn. Na 10 kilo te zijn aangekomen in Spanje is het wel even goed om wat gewicht te verliezen. Jaja, overal het positieve van inzien toch?!

WEETJES

Wist je dat...

Maar 5 % van de Thaien die je tegenkomt een ini mini beetje Engels spreekt

Thaien 24 uur per dag met eten bezig zijn

Een gemiddelde 2 persoonskamer met warme douche 7,5 euries per nacht kost

Ze in Thailand aan de linker kant van de weg rijden

De bevolking heel lief kan lachen

Je in Thailand beter geen vlees kan eten

De schokdemper hier nog niet tot leven is gebracht

Je meer honden op straat ziet dan dinosaurussen

De tuktuk de uitvinding van de eeuw is

Als je de weg vraagt en ze zeggen " to the left", je keihard naar rechts moet gaan

Je na tien uur reizen helemaal kapot bent

  • 20 December 2006 - 08:50

    Racachielos:

    He Rosie,

    Mooie verhalen meisie. Ik voel em helemaal. Ik schrok even toen je begon te vertellen dat je Ayuthaya niets vond, maar kwam gelukkig alweer bij van de schrik toen ik doorlas. Ik vond het er namelijk prachtig.

    Ga je nog een jungletocht doen in Chang Mai, is heel tof, maar neem wel warme kleren mee, want het is knetterkoud in de bergen 's avonds. Wat ik daar ook heb gedaan wat heel leuk is, is 1 dag een Thaise kookcusus gevolgd en 5 dagen een Thaise massagecursus. Maar daar hebben jullie denk ik geen tijd voor.

    Ik ga idd niet meer naar Thailand helaas. Maar ik heb een nieuwe bestemming. Ik ga een paar dagen naar Johannesburg. Ook heel dope, nog nooit in Afrika geweest, dus is helemaal goed. Ik vlieg de 18e januari en ben de 22e januari weer terug.

    En ik ga in maart waarschijlijk met Chiel een weekje naar Valencia naar Las Fallas. Dope.

    Nou, ik ga maar weer verder met werken. Ga jij maar weer verder met genieten.

    Ik hoop dat je buikgriep over is en je je weer goed voelt. Vriendinnetje van mij die 3 maanden in een of ander Indianendorp in Afrika woont heeft waarschijnlijk Malaria opgelopen. Ook relaxt. Dat mis ik gelukkig niet.

    Entonces, un beso grande para ti y felic navidad

  • 20 December 2006 - 10:07

    Flipkske:

    Ben helemaal jaloers meisje, Flash backs van mijn tijd daar. Roosje ga ZEKER naar PAI, ten noorden van chiang Mai. Dat is echtr HET Paradijs !!!

  • 20 December 2006 - 10:51

    Tutti:

    Jezus, lang niets gehoord. Ik begon al een beetje ongerust te worden. Maar gelukkig weer een teken van leven!! Kijk uit voor mijnen in Cambodja, was gisteren op TV, liggen echt overal!!!! Maar voorlopig lekker genieten meiden.
    knoef knoef

  • 21 December 2006 - 15:17

    Anne:

    Hoi chickie,
    Maak ons maar lekker. Als ik in mijn ijskoude bed lig 'snachts hoor ik alleen maar vrachtauto's voorbij denderen. School is wel te vergelijken met de jungle, alleen zijn jouw apies lief en die van mij chagerijnig omdat ze weer verder door de bushbush moeten om een compu te zoeken :)
    Kijk je wel uit met dat vlees? Ook beter geen softijs of waterijs eten..
    Geniet ervan liefie!

    X Anne

  • 23 December 2006 - 22:39

    Wally/Mieke:


    Hee lieve, maak er een feest van,(hoeven we eigenlijk niet te benadrukken)!
    Wij genieten van je avonturen,en vooral van de manier waarop je ze op papier,nee,mail zet.
    Dikke pakkerd en de mooiste wensen voor het volgende jaar (wat ga je dan in godsnaam weer bedenken om ons jaloers te maken?),
    lieve groetjes,
    Wally en Mieke


  • 25 December 2006 - 09:53

    Padre:

    Moppie, wat kl.. dat je ziek geweest bent, maar luister vooral naar adviezen van vrienden die er eerdser waren, niets eten wat ziektes kan veroorzaken, we missen je erg, maar gunnen je natuurlijk ook de prachtige ervaringen.
    Ik hoop dat je ook nog iets van een kerstsfeer meekrijgt daar, als je daar al behoefte aan hebt.
    Ik was vorige week bij Sloos in Hillegom en zijn oudste zoon Johan is de beste vriend van Bas (je baas),lachen dus. Probeer als het kan nog een keer te bellen.

    Besos.

  • 26 December 2006 - 18:43

    Poe:

    Heej Liefie,
    Ja nix eten of drinken waar je ziek van kan worden, dat kan dus alles zijn, behalve alcohol, dat doodt de bacteriën.
    Verder actie/reactie spelletje: Ik kan nog wel een paar leuke dingetjes verzinnen hoor! In je hangmat samen met wat apies, met een jointrokende olifant om je nek de zee in, met een krekel van een meter een muziekorkest beginnen. Meid wat een naar leven heb je toch. Wil je ff in je agenda noteren dat je het weekend van 10 en 11 februari geboekt staat voor de verjaardag van je tante!
    Een hele dikke knuffel ennuh later.......Poe

  • 31 December 2006 - 19:28

    Poe:

    Lieve Rosie,
    aangezien het nieuwe jaar bij jou al begonnen is wensen wij jullie het beste van alles voor 2007.
    Dat je alleen maar positieve dingen mag tegenkomen dit jaar!
    Doeidoei een hele dikke nieuwjaarsknuf van Kristof en Annemieke

  • 01 Januari 2007 - 13:59

    Seb:

    Hey bitchy, alles goed?
    Ik ben nu in zwitserland en k heb paar dagen geboard, sneeuw was kut maar t lag er wel in ieder geval...
    Vandaag regent t (nieuwjaarsdag) maja morgn gaan we toch weg, ik heeb vette snowboardfilm geschoten en die laat k je dan ook zkr wel ff zien. De beste wensen nog he roosj en doe de groetenh aan kelly, doe rustig aan en laat me ff wete hoe t met de kettinkjes gaat aAit? nou doeeeg

  • 02 Januari 2007 - 23:17

    Tessa:

    hey rosiebosie!!!
    HAPPY NEW YEAR chica!!! Had je gebeld ff over 12en, wist niet zeker of je je mobiel wel had meegenomen, maar kreeg een thaise chick aan de telefoon die beetje in gebrekkig engels vertelde dat dit nummer niet bereikbaar was.. Maar goed anyway hoop dat je een om nooit meer te vergeten oud en nieuw hebt gehad in Pai! Ik ben naar toneelschuur geweest, was super tof! Zet ff snel weer een nieuw verhaaltje erop joh dit is alweer oud nieuws ;)...
    Wanneer kom je terug?!

    Talk 2 you soon!
    NJOY!!!

    Liefs en een dikke smakkerd Tessaaah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 55903

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: