Als een mier - Reisverslag uit La Gomera, Spanje van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Als een mier - Reisverslag uit La Gomera, Spanje van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Als een mier

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2020 | Spanje, La Gomera

Roadtrip Canarische eillanden deel 1

Na 3/4 jaar werken aan de aanbouw die nu bijna af is was het tijd voor een welverdiende lange vakantie. Nou ja lang...zo lang als mogelijk want we hebben 6 kippen thuis. Ik was benieuwd naar La Gomera, maar om daar te komen moet je met de boot vanaf Tenerife ( of andere landen/ eilanden) dus ik dacht een beetje avontuur (La Gomera met een beetje zonnige ontspanning (Tenerife) te combineren. De eerste 4 nachten zouden (ZOUDEN) we in Muthu Albatras resorts verblijven , maar dat bleek een grote desillusie. Ik had me blijkbaar laten verleiden door een paar mooie zwembadplaatjes en niet gekeken naar reviews op o.a. Zoover. Het bed van de masterbedroom was nog slechter dan de uitklapbank waar ik midden in de nacht door werd dubbelgevouwen, toen ik me omdraaide. Samen met Salvador lagen we daar als een tosti. Na een nacht zonder enig uurtje slaap en nog wat onprettigheden van het appartement besloten we die ochtend uit te checken en was ik om 7:30 al op pad om een ander wel chill hotel te zoeken: Santa Barbara golf & ocean resorts by Diamond. Mooi opgezet hotel direct aan de kust, waar best wat mensen in kunnen, maar dat zo is ontworpen dat je echt rustig zit. Als je het hotel uitloopt kan je lekker steentjes gooien in de zee. Andere pluspunten van dit hotel: zeer vriendelijk personeel, kindvriendelijk, goed restaurant, verwarmd zwembad, parkeergarage, goede prijs kwaliteitverhouding.

Opa Ben en oma Rita kwamen ons ook een weekje vergezellen. Gezellig om met de hele familie op reis te zijn, net als vroeger toen ik zelf nog klein was en mijn opa en oma van de duifjes altijd meegingen. We zijn naar El Medano geweest, een klein surfdorpje (kite/wind) met een local sfeertje. We hebben daar de hele middag gechilled op het plein, de boulevard en het surfcafe aan het grote plein met uitzicht op zee. Fantastische keuken en een koffer met kinderspeelgoed. We aten daar voor het eerst een zelfgemaakte almogrote; een kaasspread gemaakt van oude queso de cabra ( geiten kaas) , olijfolie, chili, knoflook). Jammmmmmie!

De 5 de dag pakten we met onze huurauto van Cicar ( all risk en gratis kinderstoeltjes) de veerboot van los Cristianos naar San Sebastian de la Gomera. Eerste 3 nachten had ik geboekt bij appartementen Charco del Conde in Valle Gran Rey. Beetje outdated simpel complex, maar wel schoon, met zwembad en aan een soort piscina natural (natuurlijk zee zwembad), waar de zon toverachtig in de zee onder gaat. Valle Gran Rey is helemaal veroverd door de Duitsers, maar als je dat true the fingers ziet, hangt er een top hippie ongedwongen sfeertje, dat me doet denken aan Byron Bay in Australie waar ik veel langer ben gebleven met mijn broer dan dat oorspronkelijk de bedoeling was. Voor dat de zon ondergaat verzamelt iedereen zich op het strand en de boulevard en wordt er getrommeld en worden er vuurshows gegeven tot het laatste straaltje zon zichtbaar is. Op deze plek is iedereen tevreden met wat er is, voldoende is genoeg. Het beste restaurant:Colorado, they know how to cook!!!
Ander mooi plekje om te zitten met uitzicht op zee: Paraiso al mar, met tevens lekkere locale gerechten. Na 3 nachten Valle Gran Rey had ik 3 nachten Hermigua geboekt omdat het daar groener zou zijn en meer local. En dat was zeker waar. Na een rit van bijna 1,5 uur door de bergen, bossen en wolken kwamen we aan in Hermigua, waar een heel ontspannen sfeertje heerst en waar je vooral vriendelijke locals tegenkomt. Zo kwamen we een man tegen die met zijn ezel van 10 aan het wandelen was. Die ezel had zijn zoon ooit voor hem gekocht voor 3 duizend euro vertelde hij trots. En dit was geen werk ezel, gewoon zijn vriend. Om naar huis te komen moesten de mannen 300 traptreden beklimmen, want in Hermigua liggen alle huizen ergens op de berg. Je voelt je hier eigenlijk elke dag als een mier, zo groot en overweldigend is de natuur hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, La Gomera

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 55920

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: