MASTERPLASSEN - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van rosaliefleur - WaarBenJij.nu MASTERPLASSEN - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

MASTERPLASSEN

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2007 | Thailand, Ko Lanta

Quote uit de Alchemist van Paulo Coelho : “ Als je reist, maak je steeds nieuwe vrienden en hoef je niet dag in dag uit met ze op te trekken. Wanneer je steeds dezelfde mensen ziet, gaan die ten slotted eel uit maken van je eigen leven , en omdat ze deel uitmaken van je leven, willen ze dat ook bijsturen. Als je niet wordt zoals zij willen dat je wordt, zijn ze boos. Want iedereen kan je precies vertellen hoe je moet leven. Terwijl ze zich geen raad weten met hun eigen leven.”

This shit really makes you start thinking huh?! Ik heb ook mensen gekend die mijn leven wilden bijsturen en beinvloeden. Ik liet het toe. Ik liet mezelf veranderen. Deze mensen waren alleeen geen vrienden. Dat denk je in het begin als je ze leert kennen, maar later weet je beter.

Anyone could be a real friend. Only you know what’s real.

Learning by living.

Juist door het reizen en elke dag mensen te ontmoeten, besef je nog meer wat voor geode vrienden je hebt. Good friends , Real friends. Vrienden waar je al veel mee hebt meegemaakt en vrienden waarmee je alles kan meemaken. Samen kan je alles aan. Een team. Vriendschap voelt als een eenheid waarbij je allebei jezelf kan blijven.

Na precies een maand Thailand zijn wij gediplomeerde MASTERPLASSERS

We have seen it all. Van rivierplassen tot staanplassen en van ‘mik op de hagedis-plassen¨ ¨ik word omsingeld door unidentified flying insects plassen¨ . nites is ons te gek. Als masterplassers zijn we natuurlijk altijd goed voorbereid en wijken we zelden af van ons masterplasplan:

Stap 1: stop zakdoekjes in elke rug, buidel en handtas
Stap 2: rol je broekspijpen op tot verb oven de knieen
Stap 3: doe je haar in een start
Stap 4: liquideer zo nodig de insecten die in de buurt van het wc gat rondzwerven
Stap 5: doe je broek 15 cm naar beneden
Stap 6: spreid je benen
Stap 7: zak diep door de knieen zonder je ergens aan vast te houden
Stap 8: plas zorgvuldig en langzaam terwijl je je op 1 plaspunt concentreert en probeer spetteren te vermijden

Plassen: het is voor ons meer een soort van hobby geworden dan een natuurlijke nood.


THAILAND, het land van...

De olifant
De vlinder
De brommer
De tuc tuc
De Buddha
De ladyboys
De massage
Het land van de noodles en de lijst. Het land waar natuur nog als luxe wordt gezien. Want wat is luxe? Een DVD speler, een Mercedes onder je kont, 200 euro per maand betalen voor de sportschool, boodschappies doen bij de Appie, elke vrijdag biefstuk?
Of is luxe juist alles wat nog puur is. Douchen onder een koude stroom van bergwater, zwemmen in een zee waar geen boot te bekennen is, lopen over een strand waar hier en daar een koe loopt en waar je uit moet kijken dat je geen schelpen kapot trapt? Is luxe je vermaken met spelletjes op de Playstation of is luxe je vermaken met een 6 jaar oud Coca Cola blikje?

Thailand, het land waar je op straat 1 en al glimlach ziet, maar binnensdeur enkel verdriet.

Het land waar alles langzaam gaat. Het land waar iedereen elkaar met rust laat.

Het land met de mooiste onderwaterwereld die ik ken. Ko Phi Phi, the place to be, if you want to see a turtle, shark or seahorse. De meest kickuh ervaring tot nu toe, duiken tot 18,6 meter. Amazing, wonderfull, colourfull. Een nieuwe wereld met andere regels. Als je over de angst en adrenalinerush bent heen gestapt kan je alleen nog maar genieten en wil je meer. Meer haaien, meer Nemo’s, meer schildpadden, meer onderwaterslangen, meer koraal, meer water. Na drie en halve dag hadden we onze PADI open water. We mogen nu overal ter wereld duiken tot een diepte van 18 meter voor de rest van ons leven. Ik heb een nieuwe verslaving.

Nu zitten we in Ko Lanta, next to Phi Phi. Een mega groen eiland waar het toeristme het eiland nog niet heft overgenomen. Vooral aan de oost kant van het eiland is soms in geen 10 km een toerist te bekennen. Slechts hobbelige wegen, kindjes, kippen, geiten en koeen. Vandaag hebben we een tour gemaakt langs de kust en hebben we het hele eiland gezien. Morgen gaan we via Trang naar Ko Lipe, vlak bij Maleisie.

Next time zal ik meer vertellen over onze kerst en oud en nieuw belevenissen.

Adios

  • 12 Januari 2007 - 11:01

    Erwin:

    Ha Roos, Koh Lanta is mijn favoriete eiland! Missch omdat ik daar zoveel goede vrienden heb ontmoet. Wat onwijs om al jou verhalen te lezen! Ga zo door Tot volgende zomer op het bloemendaalse strand (want naar huis ga je uiteindelijk altijd...) Geniet!

  • 12 Januari 2007 - 14:01

    Racacielos:

    Het klinkt als een droom.

  • 12 Januari 2007 - 22:36

    Bettina:

    Zooo Roos, klinkt wel echt allemaal TE VET!! Ben jaloers op je!! :D .. Ik zie ook al dat je een zooitje wijsheid hebt opgestoken in het land van de doordachte zinnen en mythische boeken .. mmm zal ik m'n mond maar gewoon houden?! Mij gaat dat niet zo af om van de filosofische zinsconstructies te bouwen!! Chick, tot snel!! Gelukkig nog niets over tsunami's te lezen, maaaar misschien krijg jij dat nog wel te lezen WANT hier regent en waait het als een motherfucker!

    Chick, tot snel en ik ben benieuwd naar alle verhalen ;)

    xxx Bettina

  • 12 Januari 2007 - 23:05

    Bettina:

    Hé chick, even terug naar the real life, we zijn allebei ingedeeld voor FAC! :D En ook Enno en Marc Hauber, dat wordt gezellig!! :D ... Periode 3 begint ook pas 5 februari, dus je kan nog ff bijkomen en genieten van je holiday!!

    xxxx

  • 13 Januari 2007 - 00:51

    Rogier:

    toi tu a une experience en ce moment, que je peut me pas imaginer. J'espere d'avoir une voyage comme ca dans ma vie aussie. Encore quelque semaines et c'est l'heure de faire de petite chateau a sable.
    Amuse toi bien coco.

    Biz Rogier

  • 15 Januari 2007 - 12:21

    Tutti:

    Ik dacht dit land niet echt iets voor mij was, maar als ik dit allemaal lees, lijkt het me toch wel een leuke ervaring. Behalve dat condenseren dan, zoals je dat beschrijft, lijkt me niets.
    Nog twee weken en dan zit het er weer op. Jullie hebben veel geleerd meiden!
    veel liefs maatje

  • 21 Januari 2007 - 11:44

    Anne:

    Rozzzzzzzzzzzie,

    Je komt eindelijk bijna weer terug. Hoelaat enzo?

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 55980

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: