Chinatown, empezamos el viaje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Chinatown, empezamos el viaje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Chinatown, empezamos el viaje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2006 | Thailand, Bangkok

De eerste indruk van onze reis is zonder meer indrukwekkend. Het begon gister met een warm onthaal door China Airlines. Een kussentje, dekentje, sloffen, een koptelefoon, we kregen het allemaal! En allemaal in het paars. Dat schijnt beter zichtbaar te zijn voor Chinezen.

Tegenwoordig is er blijkbaar ook luchtvervuiling IN het vliegtuig, want een paar van onze mede passagiers hadden mondkapjes op, de hele reis! Dacht ik dat IK smetvrees had!

Met windje mee kwamen we om 7 uur in de morgen (6 uur later dan in NL) op Bankok airport aan. Megamodern artistisch vliegveld. Nu drie uurtjes later zitten we heerlijk aan een sappie in het Grand China Princess Hotel in Chinatown. Nu is de buitenwereld nog zooo onwerkelijk. In het busritje van het vliegveld naar de stad al zo veel verschillen tussen rijk en arm gezien. Auto's met tien man erin, die nog half aangeduwd moeten worden, maar ook wagens met goude velgen en geblendeerde raampies. Nou geef mij maar gewoon een volvootje hoor!

Er is hier zoveel smog dat je de overkant van de weg bijna niet kan zien. Gelukkig hebben we onze gostbuster-antismog outfits bij ons zodat we veilig een fietstocht door Bankok kunnen maken.

Nu vier uur in de middag, op ons eerste dagje Thailand zijn we erachter gekomen dat we zo snel mogelijk weg willen uit deze stad en de natuur in willen. We hebben heerlijk gezwommen op de 22ste etage van ons hotel met uitzicht over de hele stad. We hebben een wandelingetje gemaakt door Chinatown. We hebben een boottocht gemaakt naar het Grand Paleis, die dicht bleek te zijn. We hebben met de tuktuk door de hele stad gebanjerd voor slechts een euro en we hebben een bus en ferry kaartje geregeld om morgen naar Ko Chang te gaan. We vertrekken morgen om kwart over 8 in de ochtend. Voor de rest van de dag staan nog een powertukkie, massage, hapje en drankje op de agenda en dan hebben we deze dag ook weer overleefd.

Next time zal ik er wat fotootjes bij plakken om te bewijzen dat we niet de hele dag een massage hebben genoten...

  • 13 December 2006 - 09:21

    Nousj:

    Damn.. Ben alweer jaloers.. Ga idd maar snel de natuur in anders wordt je Para van al die drukte! Have Fun daar!

    Kousj Nousj

  • 13 December 2006 - 09:30

    Ra:

    Roos, maak me gek, je zit daar nu, in mijn paradijs op aarde. Ik kan het niet leten om te zeggen dat ik godvergeten jaloers ben.

    Ik weet ook precies wat je allemaal bedoeld en wat je meemaakt. Die drie maanden dat ik er was, was de best time of my life. Ga jij er ook maar lekker wat moois van maken honey.

    Geniet ze en denk zo nu en dan nog eens aan me.

    Dikke kus your one and only chupapolla

  • 13 December 2006 - 09:42

    Lars:

    He Roosje, ik wist niet eens dat je nu al weg was.
    ZEG DAT DAN! Maar heerlijk dat je er al bent. Te gek land. Trouwens, als je nog in Bangkok bent, stap in een taxi, zet zijn meter aan(doet ie meestal zelf niet) en ga naar restaurant 'Lemongrass' (vlak bij Emporio) op Soy 17 geloof ik. maar dat weet ik niet zeker. Have fun! x

  • 13 December 2006 - 10:42

    Illie:

    Tjikkie!

    Je zou toch de 20 ste weggaan??? Helemaal in shock ben ik nu! Wel echt vet weer hoor, fijn dat jullie zo goed zijn aangekomen. Heel veel plezier nog daar, groetjes aan kel. O JA... Hoelang blijf je? Want als je terug bent moeten we toch echt meeten hoor Rosie!

    Liefs en kussie

  • 13 December 2006 - 10:48

    Tjalle:

    MUTS!!! Anders zeg je gewoon geen gedag!
    Ben blij dat jullie veilig zijn geland en 'I hope you have the time of your life'! kus van je bro!

  • 13 December 2006 - 15:52

    Miesjel Snottebel:

    NERD! kwist et ook niet! HEB je et wel aan iemand verteld uberhaupt?! naja have fun wijfie xx

  • 13 December 2006 - 18:00

    Joan/Kelly 's Mama:

    hoi meiden!!!

    Tjonge, wat stoer zo'n reis! goed dat jullie veilig geland zijn!! (Roos, je mama heeft me gebelt)
    De twee moeders zijn blij als jullie heelhuids terug zijn hoor!
    Maarrr... geniet ervan!!:
    this is the time of your lifes!
    dikke kus ook van je zusje Rebecca(zie weblogg Kelly)
    XXX
    mam

  • 13 December 2006 - 18:18

    De Bij:

    Goed te horen dat jullie er veilig zijn aangekome€n. De heli heeft zijn best gedaan. Kijk uit voor de apen in Thailand, zijn nogal agressief. hahaha. Vergeet de foto niet met jezelf erbij he!!
    Dikke kus van de bij

  • 13 December 2006 - 19:14

    Merel:

    En toen was je alweer weg,Rosalietje...Have fun! Was laatst gezellig bij de Chinees en de oude dametjes.xx

  • 13 December 2006 - 20:29

    Brootje ;):

    Now remember this journey is a very important one...
    If you want spirituality to lead you the way, just remember to weir the necklesses I gave u...

    Wel omhouden he die dingen bItchezz!!
    Groeten van Seb die met de kerst in the highest mountain region of Europe zit met zn vette reet ( Jungfraujoch/Grindelwald/
    Beatenberg check die fockin webcams via google als jullie online zijn!!!!

  • 13 December 2006 - 21:20

    Terrorrr:

    He Roosie,

    ik wist lekker wel dat je wegging :P maar mis je nu alweer! Nog niet eens de kans gehad om ff lekker uit te gaan! Moet je dan natuurlijk wel even op de hoogte stellen dat met oud en nieuw Awakenings waarschijnlijk niet doorgaat, omdat ze geen vergunning rond kunnen krijgen, maar toch! Eind januari is ook weer zo'n end weg!

    Naja chick, ik hou je op de hoogte van alle ontwikkelingen hier in Hollanda en ik verwacht natuurlijk wel een thaise kerstkaart he ;)

    Kusss Bettina.. aka tante Terrorrrr

  • 14 December 2006 - 08:25

    Lin:

    en weg was Rosie weer!! :D Niet te bruin worden en te veel Thais eten heh, daar ga ik zo jaloers van worden anders...pas goed op jezelf en een mega smakkerd.

    xxxxxxxxxxxxx linnie

  • 14 December 2006 - 09:03

    Patrick:

    Tjemig, stelletje apen, jullie hebben op een dag gedaan wat ik in twee weken doen, keep us posted, blij dat jullie goed geland zijn!

  • 14 December 2006 - 11:56

    Jo:

    Een knappe, jonge N'landse die in Barcelona woont ? Jeetje...
    Y, todo buen contigo ? ;-)

    Wanness_99@hotm...

  • 14 December 2006 - 14:58

    Padre:

    Wat kost een massage (all in) voor mij

  • 15 December 2006 - 10:04

    Mutti:

    Jezus, wat zijn jullie toch popie, echt niet normaal! Blij dat alles goed gaat met jullie. Heerlijk, die massages. Lekker goedkoop ook. Alhoewel, body to body voor je paatje wel iets meer zal kosten! Veel plezier nog samen!!!

  • 15 December 2006 - 14:52

    Anne:

    Neem ff zo'n apie voor me mee in je koffer, dan hebben we thuis ook massage, ze zijn dara toch klein.
    Have fun baby! Kijk er weer naar uit dat je terug komt. Ben zo blij dat je dan en hollanda blijft! Maar maak veel plezier
    Liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 55971

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: