Back to Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Back to Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Back to Bali

Door: Roos

22 Oktober 2011 | Indonesië, Bali

Een warm welkom. In Bali zitten ze er op. Hier hebben ze het uitgevonden. In tegenstelling tot Maleisie is alles zo verzorgd; de huizen van binnen en buiten, het groen, elk detail. Op elke traptrede liggen bloemetjes, het houtsnijwerk van de deur, het meubilair. Alles heeft een warme en gezellige uitstraling, zo ook de bevolking. In 2007/2008 was ik hier voor het laatst en ik kon het niet laten om Nick's pension hier in Ubud weer op te zoeken. Hier voel je je als een verwende Indiana Jones. In een smal zijstraatje van de hoofdstraat loop je vijf minuutjes een hobbelig steil paadje af en beland je in een oase van jungle, prachtige bloemen en vruchten en goed onderhouden huisjes. Met het geluid van gekko's, sprinkhanen en fladderende vleermuizen op de achtergrond val je in een diepe slaap en als je de volgende ochtend weer wakker wordt staat de thee al voor je klaar op je eigen veranda met uitzicht op een prive jungle. Om echt wakker te worden loop je via trappetjes omhoog langs de rijstvelden en neem je een duik in het zwembad omringd door buddha beelden, kokos-, mango- en jack fruit bomen. Met uitzicht over het zwembad en de rijstvelden ontbijt je met nasi, vers fruit en een sapje en dat alles voor 17,50 per persoon per nacht. Zo! begin je de dag met een dansje en zo! begin je de dag met een lach; zou Giel Beelen van Radio 3FM zeggen.

Jasper:
Het verschil tussen Bali en Maleisie is inmens. Dit zal vooral liggen in het geloof en bijbehorende instelling. Waar je in Tioman om aandacht moest vragen en je soms zelfs het gevoel kreeg het6 personeel met je aanwezigheid te storen, vind je hier in Bali vooral: "how are you"-s, "can I help you"-s en brede glimlachen. Heerlijk!
Wel een commercieel volkje overigens, maar who cares als je voor iets meer dan tien ekkies met zn tweeen kan eten en drinken. Moet je natuurlijk wel met genoeg geld op pad gaan... Gisteren leken we nog even te moeten wennen aan al die miljoenen roepies. "Oh sorry, I'm afraid I'm 8 thousand short."
Wacht maar tot je de foto's ziet van Titiwangsa in the temple of doom.

• 22 Oktober 2011 - 12:16

Michelle Barends:

OOOOOOOHHH!!! Wat heftig! Wij zijn afgelopen mei 3,5 week op Bali geweest, het wat heerlijk!!! Ik krijg weer helemaal zin om te reizen als ik dit lees!!!xxx

• 22 Oktober 2011 - 16:47

Maly:

Yeah baby's! Wat vet dat jullie in ubud zijn! Doe maar de groeten aan "one eye Billie" als je hem tegen komt.. Enne... Laat je niet verleiden tot een
    fietstocht, tenzij jullie het heel zwaar willen krijgen natuurlijk... Dikke knuf kellebel

• 22 Oktober 2011 - 17:11

Eva:

HALOA!!!
    wij zitten nog op java en gaan in de loop van volgende week naar bali, waarschijnlijk eerst een paar dagen chillen in sanur!
    Have fun daar en we houden contact!
    xx

• 23 Oktober 2011 - 20:55

Uvni:

Pas je op met de kip daar, je schijnt er Tyfus van te krijgen.

• 24 Oktober 2011 - 07:48

Tuti:

Oh wat heerlijk voor jullie jongens, is het klimaat ook heel anders dan waar jullie waren of saust het daar ook? Alleen al voor het eten zou ik wel even daar willen zijn! Laten jullie ook de toekomst voorspellen?

veel plezier nog!

• 25 Oktober 2011 - 15:11

Dees:

Decadente reizigster Roosie :-p

Ps Tioman niet jouw ding?!

• 30 Oktober 2011 - 16:05

Tessa:

Hey dudes! Hoe gaat het ermee? Lekker aan t surfen of gewoon aan het chillen?! Omgeving van Ubud is te gek! Cool dat jullie daar nu zijn... Leuk om er weer te zijn ook na 3 jaar...! Benieuwd naar de foto's.. Bis spater! Have fun! XXX