MONSOON SEASON - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu MONSOON SEASON - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

MONSOON SEASON

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

10 Oktober 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na het horen van de trieste berichten over Thailand, dat het land voor 1/3 onder water staat en dat er al 250 mensen overleden zijn, dachten wij toch:"hhmmmmmmmm laten we het weerbericht van Maleisië eens checken" and so we did. 33 graden...dat klinkt muy bien. Nu de neerslag. De komende 14 dagen is er 50 tot 95 procent kans op neerslag, en de tekeningen van de wolkjes zijn niet bepaald wisselend, onweer, onweer en nog eens onweer.Daarom besloot ik maar even een e-mail te schrijven naar de Nederlandse Ambassade in Maleisië. Ik kreeg de volgende tekst terug:
"Het is momenteel wel regenseizoen in Maleisië dus de neerval is meer dan de rest van het jaar, maar wij verwachten geen noodweer en/of grote overstromingen. Daarnaast zijn de gebieden waarnaar u zult reizen niet bijzonder overstromingsgevoelig. De laatste grote overstroming die wij in Maleisië hadden was vorig jaar in de noordelijke provincie van het Maleisië, tegen de grens met Thailand aan. Van orkanen hebben wij verder in Maleisië geen last."
Met andere woorden, we gaan lekker drie weken in onze bikini/zwembroek lopen, we laten ons lekker verwennen door de bloedzuigers in de jungle, we hebben geen zwembandjes nodig voor overstromingen en we komen witter terug dan dat we nu al zijn na deze fantastische zomer. We'll keep you posted.





  • 10 Oktober 2011 - 08:59

    Anne:

    Ah dan valt je vakantie gelukkig niet in het water! Kom maar op met die strandfoto's!

  • 10 Oktober 2011 - 11:41

    Patrick:

    Ow ja, dat wou ik nog zeggen, ik oktober is het regen seizon. Vergeten, soz :).

    :PPP

    Ga je nog naar Tioman?

  • 14 Oktober 2011 - 09:14

    Tuti:

    zo vallen jullie in de prijzen! Ik heb geleerd, dat na regen zonneschijn komt, dus jullie zullen echt wel een paar keer de zon zien tussendoor!
    Het zal wel als een warme vochtige deken aanvoelen, stel ik me voor. Heb oma al gebeld, dat jullie goed zijn aangekomen. Er werd gisteren nog een groot bloemstuk gebracht, was afkomstig van oma met bedankt erop, dat ik zo goed voor haar gezorgd had, dat ze in het ziekenhuis en het huis in de duinen lag. Lief he? Het is moeilijk om achter jouw bloeddruk te komen, heb zelfs Medial gebeld. Dus ik houd het even voor gezien. Ga zondag je plantjes doen. Nou geniet verder van het lekkere eten, de mensen daar en van elkaar!

    besos tuti bella

  • 18 Oktober 2011 - 18:20

    Uvni:

    Hey Chuppa,

    Hoe is het daar nou? Toch jammer dat je de zwembandjes thuis hebt gelaten of is het knallen.

    Hier is het koud en op zijn Nederlands. Het regent niet, maar de lekkage in mijn ketel binnen doet er niet onder voor. Dus geniet er maar van.

    Kissie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 55904

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: