Zo monogaam als een pinguin - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Zo monogaam als een pinguin - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Zo monogaam als een pinguin

Door: Rozie

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2008 | Argentinië, Puerto Iguazú

Lama, Armadillo, Struisvogel, Burrowing owl, Mara, Southern Sea Elephant, Southern Whale, Patagonian Pinguin.

Van alle dieren op het schiereiland die we gezien hebben, is er maar een monogaam. De Pinguin.
Als dit een representatief voorbeeld zou zijn van de rest van de wereldbevolking zou ik niet verbaasd opkijken. De zeeolifant bijvoorbeeld heeft gemiddeld zo een 100 vrouwtjes tegelijk. Daar is een arabier dus niks bij. Een vrouwtjes zeeolifant wordt ongeveer 70 jaar oud en baardt een kindje per jaar. Ik hoop voor haar dat dat niet allemaal keizersneetjes worden anders blijft er niets meer van dr over. Wat een leven, zonnebaden, sexen en baren.
De struisvogelmoeder doet het waarschijnlijk beter. Die sext, legt eitjes en peert ´m dan weer. Papa houdt de eitjes warm tot dat ze uitkomen en zorgt vervolgens een jaar lang voor de jonkies, waarna ze op eigen pootjes verder gaan.

  • 04 November 2008 - 20:58

    Illie:

    OOO nu snap ik het....

  • 04 November 2008 - 21:59

    Tess:

    Goed dat ik dat weet, ik ga op zoek naar mn eigen struisvogel!

  • 05 November 2008 - 08:48

    Ra:

    En op wie lijk jij het meest?

  • 05 November 2008 - 10:49

    Poe:

    Monogaam??? In de natuur is slechts 7% monogaam! Oh ja, wij mensen behoren ook tot de natuur.......
    dikke knuf

  • 05 November 2008 - 11:50

    Tuti:

    Je bent waarschijnlijk te lang weg, want je Nederlands glijdt af. Het werkwoord=baren!
    Jammer dat Seb er niet bij kan zijn! Ja niet bij het baren maar bij al die beesten natuurlijk. Ik ga toch maar voor de pinquin, lekker rustig!

  • 05 November 2008 - 11:52

    Tuti:

    pinguin

  • 05 November 2008 - 13:28

    Maly:

    ik hoop zo dat ik een piguin ben......hahaha

  • 05 November 2008 - 13:29

    Anne:

    Doe mij maar alleen dat zonnebaden en sexen, goede combi trouwens

  • 05 November 2008 - 15:49

    Poe:

    dacht ik toch altijd dat t werkwoord baarden was
    moeders en nederlandse taal

  • 15 November 2008 - 09:05

    Cocky:

    hola rosa,
    je ziet het al aan het uiterlijk van een pinguin toch, in zo'n gestreken kostuum. Hé en hoe gaat het daar in Brasil? arm maar gelukkig? lekker hoor, nog een paar weken te gaan in tropische sferen! De regentijd zal ongeveer voorbij zijn, die zit nu hier! we slaan ons er wel doorheen hoor. Hier is alles prma. Zometeen wandelen met Marley, Lucky en madre maria. Liefs van ons allemaal!
    ab,cocky,jasper en evelyn

  • 18 November 2008 - 12:55

    Mieke:

    hoe ziet een burrowing owl eruit? Ben nieuwsgierig want ik ben sinds kort uilengek. Wat heb je het weer fijn!
    Geniet nog even heftig verder, over 10 nachtjes slapen ben je weer hier. Ik geniet van je verhalen, zal ze weer missen, maar dan ben je er in levende lijve, ook erg gezellig!

  • 27 November 2008 - 17:49

    MaaikeMem:

    Rosa! Zit jij nog steeds in Argentinie?!
    Ik zit nu in BA, in januari ga ik met Fan een maandje reizen en daarna zelf nog door naar ws Peru en Bolivia..
    Wat is het hier leuk he!!!

    X Maaike

  • 05 Mei 2010 - 13:09

    Mouss:

    dubai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 55862

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: