Duizend schitterende zonnen - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Duizend schitterende zonnen - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Duizend schitterende zonnen

Door: Rozie

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2008 | Argentinië, Puerto Madryn

Ik sta met mijn voeten in het water, met mijn rug naar het landschap van Puerto Madryn en mijn gezicht richting de zee.
Duizend schitterende zonnen. Het velle licht van de zon wordt door de kleine kopjes in de zee alle kanten op gespiegeld. Diamantjes, maar te mooi om te pakken, omdat je weet dat ze bij de zee horen.
Onder het mom van ´ik ben niet gek, ik ben een walvis´ voer ik mijn walvisdansje uit. Noem het toeval, maar al na 5 minuten blijkt mijn dans en vreemde geluid dieren af te werpen. En wel: the Killer Whale. Zo nu en dan komt hij boven water om ons een showtje te geven. Dat belooft veel goeds, want morgen gaan we een tourtje maken over Peninsula Valdes waar we onder andere de Magellanic Penguin, Southern Right Whale, Southern Sealion en de Southern Elephant Seal gaan tegen komen. Het voelt goed om weer aan zee te zijn, ook al waren de bergen van Patagonie zeker geen tegenvaller.

Upsala, Spegazzini, Onelli, Bolado, Agassiz en P. Moreno. Allemaal Argentijnse hunks...

in de vorm van gletsjers. Zoals iedere andere hunk, hebben ze alleen een verschillende structuur. Zo heb je de Moriane, Nunatak, Serac en de Iceberg structuur. Van deze laatste is maar 15 % zichtbaar, omdat de andere 85 % onder het wateroppervlak verborgen ligt. De meest bekende gletsjer, Perito Moreno, is 60 meter hoog. En dan sta je wel even met je bekkie vol tanden als daar opeens een stukje van afbreekt en een mini tsunami veroorzaakt die de catamaran aardig aan het shaken brengt.

  • 24 Oktober 2008 - 22:52

    Illie:

    Rosie! Weer een te gekke belevenis, ik kan alleen maar zeggen: jaloers en het is je gegunt!

    Love you! X il

  • 25 Oktober 2008 - 11:15

    Nousj:

    Rosie klinkt goed! Geef je een kousj aan de walvissen van me..!

  • 25 Oktober 2008 - 18:54

    Maly:

    Whale taal: hooeey kulaapoo, woat een vetteoo dingeoo gek!
    whahaha super vet chick, er zit hier een jaloerse vriendin in koud Nederland maar ik ben zo blij voor je en leef met je mee moppie! ik zeg: GENIET ! kus

  • 27 Oktober 2008 - 08:20

    Maatje:

    Klinkt heeeeeel anders dan Spanje afgelopen jaar. Maar ja vakantie is ook heel anders dan werken, niet dan? Ik ben blij voor je dat je deze ervaringen kunt meenemen de rest van je leven. Ben blij dat het niet zo onveilig is daar, hoe is het couchsurfen? Of hoe heet dat ook alweer?

    Geniet van alles!

    Knoef, knoef

  • 30 Oktober 2008 - 09:18

    Doke:

    He Rosalie ben je er nog? of ben je de the Killer Whale tegen gekomen? Ik volg je reisverhalen. Iig fijn om te lezen over de mooie kant van Argentinië. De natuur & dierenrijk is het mooiste wat er is op deze aarde. Zou mooi zijn als het mensdom er wat zuiniger op is.....
    Kus en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 55861

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: