Aapies kijken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Aapies kijken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Aapies kijken

Door: Rozie

Blijf op de hoogte en volg

16 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Met een knetterende koppijn word ik wakker door de wekker. Het is 5.30 in de ochtend. Waarom staan we zo vroeg op? We gaan dolfijnen kijken. Waarom zo vroeg? Daar hoop ik later een goed antwoord op te krijgen van de captain van bootje. It better be a really satisfying answer. Met dichte slaapogen loop ik naar onze openluchtbadkamer en onderweg stoot ik tegen Kelly aan die ook nog op slaapstand loopt. We zijn allebei niet te genieten en we weten van elkaar dat zo min mogelijk praten onze gemoedstoestand zal bevorderen. Als ik mijn tanden sta te poetsen wordt er op de deur geklopt door onze captain. Het is 15 voor 6 en hij vraagt of we klaar zijn. What the f*ck captain! F*ck off, ik sta nog in mn ondergoed en we hadden om 6 uur afgesproken. Maar braaf als we zijn, trekken we snel een willekeurig T-shirt en broekje aan en haasten we ons zonder een ochtendplasje te doen naar het strand. De captain vertelt ons dat we ergens op een bankie moeten wachten omdat er 2 andere Dutch girls meegaan, uit ons hotel. "Toch niet die sufkutten he?" En ja hoor, na een half uur wordt onze verwachting bevestigd en komen die miepen aangestrompeld. Bepakt met een rugtas vol, een bikini, haar netjes gedaan en mascara op hun porem zijn ze dr eindelijk klaar voor. Het bootje wat op ons ligt te wachten is 2 meter lang en 30 centimeter breed, net genoeg voor een bil duz! En dat ligt niet aan de groote van mijn billen. Het is gewoon een verdomd smal bootje. Gelukkig duurt de trip maar max 2 uur, dus als we uit het bootje vallen doordat we geen "bil-evenwicht" kunnen houden, is het vast niet zo ver zwemmen naar het vaste land. Na 3 kwartier en kramp in de linkerbil komen we aan op een open plek in zee, waar nog 50 andere bilbootjes met toeristen zijn gestationeerd. Naast ons zien we die kutkoreanen. Onze buren die ons vannacht de hele nacht hebben wakker gehouden met Koreaanse mettal muziek en SM achtige geluiden. Zij zijn de oorzaak van onze hoofdpijn en duz ook van het feit dat we een stevig ochtendhumeur hebben. Daar zitten we dan, midden op zee, al een uur, met bilkramp en een volle blaas, nog geen DOLFIJN gezien. Na even geduld komen er toch aardig wat papa, mama en baby dolfijntjes langs. Hun enige doel is volgens mij om zoveel mogelijk toeristen te laten verzuipen. Ze gaan kris kros en veroorzaken elke keer bijna botsingen tussen die kleine tyfus bootjes onderling. Een geweldig gezicht, we worden weer vrolijk en mijn humeur kan niet meer stuk. Helemaal niet als ik die Koreanen met hun fel oranje zwemvestjes hoor gillen en bijna uit de boot zie vallen.

  • 16 Januari 2008 - 11:05

    Poe:

    Meid, weer een ervaring erbij!
    Zijn die kutkoreanen de tegenhanger van wat we hier kutmarokanen noemen?
    Ik heb nix tegen buitenlanders zolang er geen kut voor staat.
    Meiden, geniet nog zoalng het kan!
    dikke knuf Poe

  • 17 Januari 2008 - 21:27

    Ellen & Richard:

    Ola Rozie, zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt tussen de dolfijnen. Smalle bootjes en zere billen...maaaaar wel dolfijnen gezien;-)
    Veel plezier nog.
    Greetz uut Welsum
    www.welsumnet.nl

  • 18 Januari 2008 - 15:06

    Kees Van Weerdenburg:

    Hoi Rosalie,

    Het taalgebruik komt mij bekend voor: een vrouw, die in Zandvoort woont. Je moeder?
    Het belangrijkste is, dat je veel dingen ziet en plezier hebt.
    Nog een fijne tijd.

    Ome Kees

  • 21 Januari 2008 - 10:17

    Tuti:

    Tcch leuk om in de reactie van oom Kees te lezen dat het taalgebruik hem bekend voorkomt. Dit stukje is het tegenovergestelde van het prachtige gedicht dat je daarvoor op je site zette.
    Maar ik heb het ze hier op mijn werk allemaal laten lezen, want ik vind het om te gillen! Vaak word ik op de afdeling 's-morgens al gewaarschuwd dat er weer een bericht van jou is. De foto's op de site van Kel heb ik ook gezien, lijkt me inderdaad ook wel iets, paradijselijk, zo ziet het eruit.
    Nou geniet nog met volle teugen! knoef van maatje.

  • 27 Januari 2008 - 21:10

    Doke:

    Hoi Roos eindelijk je website gevonden...
    en ... lang leve de dolfijnen.
    Twee weken geleden nog even in Zandvoort. Samen met Mar bij het 'griekje'gegeten. In Zandvoort zelf niets te beleven op dit moment. 'ken je beter zitten waar je nu zit!'
    Tot snel....................
    Doke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 55905

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: