De betekenis van reizen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu De betekenis van reizen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

De betekenis van reizen

Door: Rozie

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Het vergaren van zelfkennis
Het vergaren van mensenkennis
Zelfbewustzijn creeeren
Over de toekomst fantaseren
Leren om je lichaam te waarderen
Te weten komen hoe je geest te respecteren
Het vermijden van stres

Reizen is een proces
Je wordt minder afhankelijk
Je wordt zelfstandiger
Je wordt sterker

Weg van huis kan je alles relativeren
Jezelf nieuwe doelen stellen
En bij terugkomst activeren

Zelfbeheersing, geduld en adaptatie
Om straks volledig te KUNNEN genieten
Van familie, vriendschap en relatie

De natuur en cultuur die de wereld te bieden heeft
De verscheidenheid
Reizen brengt wijsheid

  • 11 Januari 2008 - 09:50

    Illie:

    Mooi Rosie! Je hebt tevens groot gelijk, echter had ik die nieuwe doelen nog wel even uit willen stellen en met m'n luie gat het liefst in de Fijiaanse zon gezeten :) Reizen zonder te weten waarheen en wat te doen geeft een kick. Het liefst pak ik m'n spulletjes en zit ik morgen weer in een vliegtuig, maar helaas; het geld is op! Lieverd geniet nog even en ik zie je snel weer!

    Dikke kus

  • 14 Januari 2008 - 08:07

    Sluti:

    Verborgen taltenten borrelen op. Je leert nu meer dan een ander in zijn/haar hele leven. Ik word steeds trotser en hoop dat als je terugkomt alles in de praktijk kunt gebruiken. Vast wel! Nou nog een paar weken volop genieten meisjes, groetjes maatje.

  • 15 Januari 2008 - 21:25

    Mieke Schal:

    Ja Rooz,mooi en beschouwend.

    Wat mij betreft hoef je niet zoveel meer te reizen, je hebt al een berg wijsheid opgedaan, (hopelijk niet in pacht), na al je omzwervingen.
    Voor straks,welkom thuis, maar maak er nog even de rest van je feest van!
    smakkies..ook van Wal

  • 16 Januari 2008 - 22:54

    Ra:

    Jeetje Rozie,

    Wat heb je dat weer mooi verwoord. Ik heb dit gedicht naar mijn zusje door gestuurd. Die gat binnen drie weken weg. Eerst weekje Bali en dan 5 maanden Ozzie. Ze kan wel een duwtje in haar rug gebruiken, want ze vind het maar spannend en moet nog erg aan het idee wennen.

    Ik vond het wel mooie woorden om ook aan haar mee te geven. Jammer voor jiu dat je weer weg moet daar, maar ik vind het wel een feest om je binnenkort weer te zien.

    Lieve Roos, de wijn staat al koud en mijn huisje wacht op je om eens een goeie avond te lachen met een paellatje o.i.d.

    Tot snel moppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 55926

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: