DOE JE DING, spring in die ring - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu DOE JE DING, spring in die ring - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

DOE JE DING, spring in die ring

Door: Rozie

03 November 2007 | Australië, Coffs Harbour

(pics staan er nu wel op, rosaliefleur.mijnalbum.nl)

Zaterdagavond, Coffs Harbour. We zaten er weer in voor weinig. Begin van de avond 3 kwartier gelopen naar een bar waar alleen maar Engelse 40ers bier naar binnen zaten te gtieten. Bummer! Fles rose naar binnen op het plaatselijke speeltuintje en maar weer naar het hostel lopen. Kensloos. Pokeren met zn 2en is ook vrij weinig aan. We hadden de hoop eigenlijk al opgegeven. Het was half 11 pm. Onze gedachten zaten al weer bijna in de depressie fase, ondanks dat de kust hier echt zuper mooi is. In onze kamer was er gelukkig een lichtpuntje. Een Spaans stelletje. Heerlijk om weer een beetje Spaans te brabbelen. The home-feeling. Met hun überchille busje gaven ze ons een lift naar de discoteca. Stempeltje van de hostelowner om gratis naar binnen te komen, dikke prima. Bier voor 2,2 euries. Not too bad. Een soort fantasia land met 80 % chicas van een jaar of 17. Sebas:" geile wijfen voor het leven!" Well, if my bro is happy, so am I. " So jump in Seba!" Finally Seba was too pussy. Guess only looking was enough. De muziek was a bit shitty maar wat kan je verwachten van die ozzies. Ze lopen kwa muziek echt 10 jaar achter. De hardcore scene is hier helemaal upcoming. Allemaal minderjarigen aan de XTC, tsja...what can I say?! Om vier uur hadden we het wel gehad en de hele nacht zaten we er dus weer in voor weinig: gratis taxi naar huis. Goede poep.

En eventjes later zaten we er weeeeeeer in voor weinig. Changing hostel, from Aussitel to Hoey Moey's. Locatie: strand. Kamertje voor z'n 2 met douche en wc, waterkoker en gratis thee. Lang leven de Hollandse zuinigheid, holladiejee. 20 pleuries OZ dollars en gaan. Luister, je kan 2 dingen doen. Gaan of niet gaan. En Seb sprong dit keer wel in de ring. Tel hier 2 Haagse chicas bij op en weinig krijgt ineens een dubbele betekenis. Veel OZ zure kotswijn en vage drankspelletjes. Anyways, we zitten 2 en halve kippentrap verwijderd van de dolfines en perfect waves. Finally found happyness and the feeling is ours, fo sho!
Ook eindelijk alweer 3 afzonderlijk reizende Germans ontmoet die wel een daalder waard zijn=positief! Negatief= dat Oz people over het algemeen het IQ hebben van een opgedroogde kangeroo. Life is all about "neuken in de keuken", working in construction (if man), working in supermarket or MC Donnald's (if woman), making heaps of children before turning 18 and spending all money on Tooheys (local beer). Op naar Lennox head, doodsaai dorpje naar verhoren, maar the waves ought to be awesome...in top 10 van beste spots in de wereld.

Wat me trouwens nog meer opvalt hier is dat bijna alle backpackers onder de 20 zijn, voornamelijk uit Zweden, Duitsland, Engeland en Canada komen en op zoek zijn naar ...Sex, Drugs and Dolfines. Sommigen zijn een gruwelijke trip aan het maken met 4 hutkoffers, stijltangen en nagellak(respect en over het algemeen toffe peops) en sommigen met tent, slaapzak en zakmes(geen respect, want deze mensen zijn gewoon als wankerige einzelgangers geboren en zullen ons (leuke outgoing peops) blijven vervelen. Ze zullen het nooit begrijpen, zoals ook Bart, een 20 jarige Hollander die zo gek was om de bus om 4 uur 's nachts te pakken terwijl ie bij ons in de kamer sliep...en ons om tien uur 's avonds wel even de les dacht te lezen, omdat ie niet kon slapen door ons lawaai. " Jongens , het is of naar het strand, of naar de bar, maar in ieder geval weg hier, want ik moet over een paar uur de bus pakken"
Tell ya what Bart, have we got news for you: we dont dive a flying f*ck, we zijn op vakantie en we vinden het uberhaupt al irritant dat jij ons straks midden in de nacht gaat wakker maken omdat je die bus moet pakken, terwijl je nog 2 andere mogelijkeheden hebt. We blijven gewoon ons ding doen, hell yeah. Bart, je bent zo'n bijzonder persoon dat wij, the canadians en nog een paar backpackers het woord "f*cking Bart" nu regelmatig als schelwoord gebruiken, so we ow you one Bart, fijne reis!

Nu alweer een week verder, heel erg aan het relaxen bij the artsfactory, een mega chill hostel in Byron Bay met onder andere een zwembad, jacuzie(geen idee hoe je dat schrijft, want als arme sloeber gebruik ik dit woord zelden), cinema, bar met elke avond live muziek en andere arty optredens, hangmatten, pingpongtafel, volleybal veld, didge lessen, leguanen van halve meters, fel groene grote boomkikkers, harige spinnen en ratten in onze tent, alias the wagon, en goede sfeer, dit alles gelegen next to the swamb in the jungle. Vanavond naar concert van Xavier rudd, in zn hometown, dus beter kunnen we het weer niet treffen!

• 04 November 2007 - 19:49

Arjan,Michelle,Romeo:

nog een keertje
    Alles kids?
    Zo te lezen gaat het goed met jullie.Hoe gaat het met het surfen aan die kant van de aarde? We hopen dat jullie ook een paar coole surf pick's hebben genomen
    was (F)Bart nog op tijd wakker, ik zou zijn wekker weggehaald hebben
    We hopen dat jullie een verder goede tijd hebben
    Groetjes Arjan,Michelle en Romeo

• 05 November 2007 - 20:20

Ellen & Rich:

Heeee surf duds, Hoe ist nou?
    Zo te lezen maken vervelen jullie je niet echt bij de ausies. "F*cking B"
    mmmmmmm ja das wel een uitspraak voor daar. Loopt Sebas nou de hele dag tussen de Chikies met "vinger in de ... die mee dut"? Zie hem er wel een beetje toe in staat. Beetje met het oosterse taaltje lopen showen.
    Toevallig nog een beetje aan het vissen geweest? met boodje en hengel bedoel ik he ;-) ....... Volgens mij moet dat heel goed kunnen daar.
    Heeee duds nog heel veel plezier in het land van Crocodile Dundee en kom weer heel terug :-)

Groetjes
    E&R
    uut Welsum city

• 06 November 2007 - 10:59

Tuti:

Haleluja, als jullie terugkomen, spreken jullie dan weer gewoon Nederland? Nou ik kan niet zeggen dat jullie niets meemaken. Je broer is het schrijven verleerd? Ja die is natuurlijk alleen maar achter de chickies aan. Nog veel plezier en de speciale groetjes van omaatje, maatje en marley.

• 09 November 2007 - 08:14

Dees:

Rosie!

Je schrijft als d ebeste wijfie, respect!
    Oh my god...je verhaal ook echt...Was Bart niet lief?! :-p
    Ben nu in Mullumbimby... Vlakbij Byron bay (15 min.)
    Ben bij zwaar relaxte aussie familie!!! Blijf ff hier chillen, maar wellicht morgenavond even Byron in...
    Welk Hostel zit je dan en hoelang blijf je daar?

Kus! Dees

• 09 November 2007 - 10:31

Michelle:

oehh kheb de foto's bekeken en zijn echt vet leuk! :D en weten jullie al hoe jullie seb zn verjaardag gaan vieren? ;)nog 16 daagjes.. of zijn jullie dan trug? hoelang blijven jullie eigenlijk nog? nou have funnn xx mies

• 11 November 2007 - 04:25

Sebby In Aus:

Hier eentjuh van mij zonder roosss,
    Al een dikke week goeie swell 1,5m hoog!
    Vier dagen geleden dikke bakken gereden op de oostpunt, dolfijnen links rechts en onder me niet normaal blauw water en geile golven. Vandaag ook dikke bakken gereden en gister naar een 'clubje' geweest lekkah technowwww en vanochtend brak surfen magoed dat mag de pret niet drukken! Ik heb getracht mijn ticket te verschuiven zodat roos niet een week alleen in sydney is maar ik moet nog reply krijgen... Voor de rest gaat t gewoon chillend en zn gangetje ik mis iedereen nie normaal maarja dat hoort erbij.

Maatje als je dit leest doe die kale gabber die elke week je huis inkomt de groeten en kippy en geef een kus aan oma en odilia en cocky ab japp en eef als je ze ziet en een dikkkkkke knuffel aan marley en ik ben snel weer thuis dus no worryz mate! Ook voor jou dikke kussen en knuffels natuurlijk!

Ik zie iedereeeen snellll!!!!!

Laaaatur groeten uit Oz

• 12 November 2007 - 08:39

Steph:

hey!! klinkt lekker daar. kan niet geloven dat jullie in de arts sliepen. Was ik ook voor twee weekjes. Jullie moeten m zeker chillen in de Beach Hotel of niet? Of wilt Seb al te graag naar de Cheeky Monkeys haha? Ey, have fun.. xx