Universidad - Reisverslag uit Madrid, Spanje van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Universidad - Reisverslag uit Madrid, Spanje van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Universidad

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2006 | Spanje, Madrid

School- moeilijke zaak sjaak

Kee, heb me dus ingecshreven voor de volgende vakken:
Comunicacion Empresarial e institucional y relaciones publicas
Teoria y tecnica de la publicidad
Espanol basico
Ingles especializado II
Informacion deportiva
Exposiciones y montaje
Tecnica y teoria de fotografia

Vale, daz best veel. Bij elkaar 35 ECTS.
Het eerste vak van de lijst CEI, heb ik op maandag en dinsdag om focking 8 uur s´morgens! en op woensdag om tien uur! dat is echt superb vroeg hier in España. Ik zit in de klas met alleen maar madrilenen en mexicanen. Ik versta ongeveer 5 procent van de les. Toen ik er gister aan het eind van de les achter kwam dat we een bedrijfsanalyse moeten maken in groepjes van twee, had iedereen natuurlijk al een groepje, maar la holandesa Rosa niet! Balen!
Duz ik vandaag voor de les even naar die profesor toe: ehh, senor, no tengo una equipa todavia. puedes ayudarme. Si Rosa claro. dus die gast midden in de les een heel verhaal over dat het goed is om met buitenlanders een werkstuk te maken en tien keer me aanwijzen zodat mn hoofd nog roder werd dan mn trui. En die is dieprood. Op dat moment zat ik naast een mexicaan , Edgar, ik ga met hem samenwerken, lucky me, want hij spreekt een beetje engels. Ik vond het wel een goed idee om Heineken España te analyseren, Viva Holanda, gnagna!

Verder heb ik twee keer in de week Informacion Deportiva. Van 8 tot 10 sávonds. De les gaat dus niet over sportverslagen, maar over voetbal! haha, heb ik echt de ballen verstand van, maar lijkt me wel een leuke uitdaging. We gaan een keer in de twee weken met de klas naar een wedstrijd van real en dan gaat die kerel ons vertellen hoe we die wedstrijd het beste kunnen omschrijven in de bladen en op tv, etc.
Gister moest real tegen zaragoza, dus ik dacht laat ik alvast wat huiswerk doen met Lisa, Linda , Guan en Robberto. Wij naar die wedstrijd. Was uitverkocht. Dan maar kaarten van zo´n illigale straatverkoper dachten we. 80 euro, ja doei!...60 euro, ja doei! ondertussen was de wedstrijd al begonnen en we hoorden via een radiootje dat Madrid 1tje had gescored. 30 euro, vale! Guan met heel veel centjes op zak met die gast(verkoper) mee naar een of ander luguber cafeetje...Guan vertrouwde de boel daar niet zo dus hebben we operatie"illigale kaartjes kopen" maar even gelaten voor wat het was en zijn we een bar ingedoken om de wedstrijd te volgen. We kwamen binnen en het was al 3-0 voor real. Prachtgoaltjes zag ik in een herhaling. Real heeft er 4-0 van kunnen maken, maar is niet genoeg, ze gaan niet door. Enfin, dan zijn er dus heel veel Zaragoza fans die het stadion uitkomen, woest, dus om knokpartijen te vermijden hebben we snel een taxi gepakt en met een hele groep nog een drankie gedaan bij een cafeetje bij ons om de hoek.

Om nog even terug te komen op het concert van M.C. Dat bleek een en al fake te zijn geweest, gewoon een marketingstunt om mensen naar die discoteca te trekken. The bitch, M.C herself was duz niet aan het zingen en zelfs niet aanwezig. Zo, wij even blij dat we niet gegaan zijn! > en wel een dikke housewarming hebben gehad en een hele gezwellige avond.

next time meer over mn school avonturen

Ciao Rosa

  • 15 Februari 2006 - 12:41

    Nousjka:

    Wat the fuck hebben jullie gegeten toen Liza jarig was.. Ziet er niet echt smakelijk uit... :)
    Dat klinkt trouwens beter dan INHolland, eigenlijk moet je je mailtje even doorsturen naar Jos Elbers :)

  • 15 Februari 2006 - 13:41

    Laurien:

    Hmmmm.....dit schoolverhaal klinkt mij zeer bekend in de oren. Is inderdaad best vermoeiend een college volgen om 8 uur 's ochtends waar je maar 5% van begrijpt! Succes ermee (ik kwam met 16 ECTS thuis, haha)!!!

    Bye!!xx Laurien

  • 15 Februari 2006 - 16:31

    Jorieke:

    He rosa!
    Ha doe je goed!Leuk om te lezen allemaal...hoeveel spanjaarden heb je al aan de haak geslagen?
    En wat van valentijn gemerkt?
    Derek en ik gaan dit weekend naar antwerpen...echt zin in en volgende week woensdag krijg ik de sleutel! dat wordt klussen...Nou chickie tot het volgende avontuur maar weer....
    x

  • 16 Februari 2006 - 11:08

    Mini-me:

    hey roos
    Geinig hoor die verhaaltjes van! Maar dat spaans er tussen... snap er niets van. Ben nu aan het stage lopen! nou bye bye

  • 17 Februari 2006 - 08:12

    Maatje:

    He Rosie, ik ben trots op je dat je het Spaans zo snel oppikt. Dus toch een beetje een talenknobbeltje.
    De appel valt niet ver van de boom.

    Zet deur!!!!!!

  • 17 Februari 2006 - 08:41

    Nina:

    hola chica.. vanavona drankje at calle de los ´studios, daarna ff kroegje pakken in la latina. ik hoor t wel!

    besos, nina

  • 17 Februari 2006 - 15:47

    Merelvde@hotmail.com:

    Rosie!!Hoe is het daar?? Dat jij uberhaupt geinteresseerd was in een optreden van MC valt me je tegen!!!!We moeten echt ff gaan hotmailen..ben je hotmailadres kwijt...
    Nou, ik ga zo lekker naar huis. Tweede weekje stage bij de Flair zit er op!veel plezier in Madrid! toedels

  • 19 Februari 2006 - 12:01

    Paatje:

    dus nog meer tijd besteden aan espanol ipv spanjolen
    Een krantje in het spaans op z'n tijd is ook goed om woorden te leren

  • 19 Februari 2006 - 12:01

    Paatje:

    dus nog meer tijd besteden aan espanol ipv spanjolen
    Een krantje in het spaans op z'n tijd is ook goed om woorden te leren

  • 20 Februari 2006 - 13:11

    Nina:

    he schatje, het was ook enigzins sarcastisch bedoeld.. zal er wel even een knipoog achter zetten. want dat meen ik antuurlijk neit serieus.. ik kan gewoon neit optijd zijn.. Ernstig! Ik hoorde dat het zaterdag nog leuk was met linnie. Wij hebben ons ook weer primabella vermaakt. Nou zie je hopelijk snel!! Misschien is het een idee om morgen tijdens de chap. league in de kroeg te gaan zitten. Arsenal- Madrid. Ikhoor t wel

    kus Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 55901

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: