TURBULENTIE TOT EN MET - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu TURBULENTIE TOT EN MET - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

TURBULENTIE TOT EN MET

Door: Rozie

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Mooi, ik ben dus nog nooit bang geweest in een vliegtuig, maar deze keer was het raak. ´Pasajeros, sientase por favor´. Okay, op dat moment begint het vliegtuig te shaken als een malle. Een beetje turbulentie kan geen kwaas denk je dan. Als het dik een half uur aanhoudt, zonder dat de piloot of stewardes ook maar enige uitleg geeft, gaat je hart toch iets sneller kloppen. Zeker als je net je ontbijt voorgeschoteld hebt gekregen, je nog 2 uur van de plaats van bestemming verwijderd bent en opeens de kopjes en tassen je om de oren vliegen. Het was sat die knappe argentijnse jongen die naast me zat nog under 18 was, anders had ik hem gekust en vaarwel gezegd. Geruime tijd dacht ik namelijk dat dit wel eens een keertje mijn laatste reis kon zijn...maar ik heb mijn 3de leeuwenleven bij deze verbruikt en veilig geland op eze, het vliegveld van Buenos Aires. Daar stond Maemi en onze taxi chauffeur me op te wachten. Een half uurtje later reden we door een achterstandsbuurtje waar enkele daklozen op straat sliepen. twee seconden later wersen we bij ons hostel gedropt. Okay, denk je dan weer. Maar het hostel viel mee en de wijk ook. Het hostel wordt gerund door 5 kunstenaars van een jaar of dertig die echt de mafste kunst ever maken. Er zijn in totaal maar 28 beddenm dus echt party is het niet. Het ontbijt en de chillheid verdient daarentegen een dikke 9. We zitten in San Telmo, een van de meest authentieke wijken van Buenos Aires, waar de Tango bewaard is gebleven en waar de armen naast de rijken leven. Een buurt met charme, een buurt waar geleefd wordt. Dat is zelfs te zien aan hoe de stoep eruit ziet. Je moet slalommen om de hondenpoep. Het lijkt erop of de baasjes van de hoden hen verplichten om op de straat te schijten, want van het gras en de straat straat kan je eten zo schoon. Na een marathon door de halve stad in twee dagen, voel ik me nog niet super op mn gemak in deze stad. Het is druk, chaotisch en vies en we zijn nog maar een paar echt gruwelijk mooie plekjes tegengekomen om al die buzz te ontvluchten. De mensen zijn het eigelijk die de stad speciaal maken. Vriendelijkheid kost hier in ieder geval nog niks.
Nog een paar dagen om het ´portenos´ gevoel te krijgen en dan vertrekken we in zuidelijke richting naar el Calafate, met het vliegtuig, voor 100 ekkies! Het is wel een vrachvliegtuig, met maar een paar pasagierstoelen, die 2 keer een stopover maakt, maar what the heck, ik heb nog zo´n 6 levens over.
Hasta pronto, ciao

  • 16 Oktober 2008 - 02:14

    Winster:

    hey sweet chicks, heb je zo lang niet gesproken en nu kan ik je alleen nog mailen zit zelf met alex en ryan al 3 weekjes op cancun mexico, erg lekker ook, mail je snel and have a good time!!! love xxx

  • 16 Oktober 2008 - 06:22

    Illie:

    Rosie! Ik heb het nog niet gelezen... dat doe ik in de tijd van de baas... Maarre wilde je alvast een dikke kus geven. Had je nog gesmst voordat je wegging, maar die is nooit afgeleverd. Heb je je phone wel mee?

    Koeskoes

  • 16 Oktober 2008 - 08:41

    Anita:

    Een goed begin is het halve werk, zal ik maar zeggen. Heb je de eerste schrik van je leven weer gehad.
    Heb je je rood-wit gestipte jurk al uit de koffer gepakt en een tangootje mee gedanst?
    Super veel plezier chick en geniet voor ons allen!

    Liefs

  • 16 Oktober 2008 - 13:00

    Stimulie!:

    PLEURES! Nou ben je er toch tussenuit gepiept zonder ff met mij wat biertjes te hebben gedronken... *PROTEST!

    Hoe lang blijf je deze keer ook al weer weg? Want dan ken ik ff een date stellen voor je terugkomst 8)

    ROCK ON BABY! Enjoy the life there! ;)

    Hasta luego!
    Besos

  • 16 Oktober 2008 - 14:43

    Pinkeltje:

    slet we missen je! marley ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 55938

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: