De Stad der Kinderkopjes - Reisverslag uit Antwerpen, België van rosaliefleur - WaarBenJij.nu De Stad der Kinderkopjes - Reisverslag uit Antwerpen, België van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

De Stad der Kinderkopjes

Door: Rooske

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2010 | België, Antwerpen

Een stad vol met kinderkopjes. Gelukkig had ik mn havajanaatjes en ballerinaatjes mee in plaats van mn hoge hakken, want daarmee manouvreer je je toch een stuk minder makkelijk over die kinderkopjes in Antwerpen. Hoeveel bergen ze daar wel niet voor hebben afgeslacht. Brute Belgen dat het zijn.
De laatste keer dat ik hier was, is zo een 4 jaar geleden met Oud en Nieuw. De stad zag er natuurlijk heel anders uit in het donker met koek en soopie, de nodige braadworsten, glüwijn en vuurwerk. Nu was het 26 graden met een zon die weer de nodige rode vlekjes op mijn huid heeft geburnt.

Er was van alles going on; een pinkstervuur op het pleintje voor de kerk (geen idee waarom, want die speech van die Belgen was niet te verstaan). Er was een kermis en er was een "de hele nacht door"estafette"voor het goede doel met op de achtergrond een spetterende 60's coverband. Om deze spectakels in de smiezen te houden moet je natuurlijk het een en ander verorberen om scherp te blijven. Het beste recept is dan om een Belgisch biertje met een ander Belgisch Abdijbiertje af te wisselen. Een mogelijke combinatie is als volgt; Kriek, Karmeliet, Kwak,Rochefort, West Malle en als afsluitertje een Gordon. Wie droomt er nou niet van om deze fantastische homo een keertje op te drinken en uit te plassen.

Als je je trouwens nog steeds afvraagt waarom wij, Griekenland en nog wat andere landen in een economische crisis zitten...Ik kan je vertellen waarom.
Die Antwerpenaren hebben al ons geld gepikt. Andere merken dan Mercedes, Audi, Volkswagen, Porsche en Ferrari zie en hoor je namelijk niet over die kinderkopjes scheuren. Velgen tot en met in goud of zilver gehuld. Roeibootjes kennen ze hier ook niet. Een vlootje van een miljoen is wel het minste. Anders kom je de West Kaai echt niet in. Dan kan je op het rondpunt juust weer keren.
En als je dan een keer een miezerig bakkie ziet rijden of bootje ziet dobberen, dan is die van een Nederlander of Duitser. Luister die Belgen hebben het zo slecht nog niet. Dus trek je het effe slecht in Nederland en ben je net ontslagen, verhuis dan met je ass naar Antwerpen, want daar is alles van goud en er is voldoende werkgelegenheid!

  • 25 Mei 2010 - 05:13

    Maly:

    Wat een tijd geleden dat ik een verhaal van Kulap heb gelezen! Betekent dit dat ik je binnenkort in Belgie moet gaan opzoeken? Knuffels Mal

  • 01 Juni 2010 - 07:27

    Erwin:

    No SHIT, en laat ik nou net bijna naar Leuven verhuizen...

  • 19 Augustus 2010 - 12:36

    Poe:

    waarom denk je dat ik hier al 17 jaar zit......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 55891

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: