Campingvolk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Campingvolk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Campingvolk

Door: Rozie

16 Mei 2008 | Spanje, Madrid

Je kan het volk opsplitsen in twee delen.Het ene deel houdt van natuur,spanning,avontuur en isaltijd opzoek naar het onbekende. Deze mensen gaan elk jaar naar een andere plek, een andere omgeving. Een nieuwe cultuur,een vreemde taal, onbekend voedsel en andere mensen. Op ontdekkingstocht. Dingen leren. Je horizon verbreden. Al deze aspecten geven het woord camperen een betekenis. Vrij zijn.

Het andere deel van het campingvolk heeft een totaal andere mentaliteit. Dit deel kom je vooral tegen op de camping waar ik nuwerk als receptioniste. Camping Castell Montgri. Deze mensen komen minstens 1 keer per jaar terug. De enige reis die hun caravan maakt is van de stalling naar de camping en dat is ongeveer 1 km. Deze campinglui zijn dol op frikandellen en kroketten en zijn allergisch voor paella. Ze hangen het liefst de hele dag op de camping en kunnen daar gerust hun hele vakantie aanwijden zonder ook maar een stap in het dorpje te zetten.
Heinz, Remia en Mora zijn hun merken. Zijn deze niet verkrijgbaar,dan is het goed mis. Mocht het ook nog eens gaan regenen, berg je dan maar voor de Mora - lovers! Als de zon niet schijnt is het namelijk de schuld van de receptie. Maar dat is logisch. De moeilijk irritante Nederlanders staan dan minstens 10 keer per dag voor je neus. Om het minste of geringste gaan ze naar de balie van... de receptie. ´er is niet genoeg entertainment´ ´de ligbedjes zijn zo duur´ (luister: als het regent heb je toch ook geen ligbedjes nodig?!)
´alles is dicht in het dorp´ (luister: danmoet je maar in het hoogseizoen komen!)
De meest vervelende zijn diegenen die hun paspoort niet willen achterlaten als borg. Urenlangediscussies volgen. Over de Nederlandse wet. Overde Spaanse wet. Over de campingregels. ´Op andere campingsdoen zedaar niet moeilijk over´
´Op andere campings vragen zed aar nooit naar´ (Luister: dan ga je toch lekker op die andere camping rentenieren!)

Buiten die Hollandse Nederlanders heb ik het super naar mn zin. Zwaar mooie omgeving en chille collega´s. Gister naar Barca geweest om wat vrienden op te zoeken en vandaag vroeg opgestaan om de trein terug naar l´estartit te pakken. Lekker brak op mn werk, want die wijntjes bij de Italiaan hakten er toch behoorlijk in.

Buenas noches!

• 16 Mei 2008 - 19:59

Nina:

rosie! leuk je verhaaltje te lezen! ook leuk je weer in de Sugar te zijn tegengekomen. Hoelang blijf je tussen die remia-lovers?

x

• 18 Mei 2008 - 13:48

Anne:

Sorry hoor maar ik vind het ook niet kunnen dat je niet eens een broodje van kootje op de camping hebt staan. Komen die mensen helemaal uit fucking nederland om lekker in de zon te liggen (want waarvoor ga je anders naar spanje) kennen ze niet eens ff leggen op een legbedje of een broodje bij kootje eten. Dan kunnen ze toch net zo goed thuis blijven ;)

• 19 Mei 2008 - 12:25

Maly:

oh oh kulap straks krijg je nog een camping fobie, durf je nooit meer een mora tje te eten en op een ligbedje te liggen.... mis je babe kus maly

• 20 Mei 2008 - 09:50

Poe:

Hey Rosie,
    Fijn dat we weer nieuwe berichten krijgen uit de samenleving! Kzou een goeie voorraad van de bekende merken BBQ sauzen inslaan, dat zou wel eens een gouden handeltje kunnen zijn deze zomer.
    Leuke bijverdienste toch...
    Holdich en tot snel dikke knuf Poe

• 21 Mei 2008 - 21:20

Sebarrel:

the story tellin continues biaaatch keep on workin out you know what i mean we missen je ouwe! x

• 24 Mei 2008 - 08:04

Desi:

Roosieeeeeeeeeee!!!

Heerlijk vertier met je story op de zaterdagmorgen weer :-)
    Mooi dat ik al die plaatsnamen / campings uit mijn vroegere jeugd ken toen ik met mama en papa ging camperen en waarschijnlijk ook een fles mora (maar dan wel over de paella).... ;-)

Nou lieverd, take care and watch out for the bloody tourists

xxx Dees

• 27 Mei 2008 - 14:04

Tezzie:

En de camping waar jij zit is idd de camping waar ik ook ben geweest in mijn jonge jaren ;) Dit was de camping waar mijn vader aan de receptioniste ging vragen of hier ook een "Kroket van Ed" zat en mij per ongeluk op sloot in de auto terwijl het 300 graden was buiten.. Het trauma! Zit nog steeds in therapie.. Maar weet nu dat het zo lang duurde door al die andere Moralovers die zin hadden in een broodje frikandel speciaal. Maargoed ging alleen ff kijken of je al een nieuw verhaaltje had niet dus, dus ik kan je eigenlijk ook net zo goed mailen.. Ga ik dus ook doen nu!

Beso!

• 28 Mei 2008 - 05:19

Illie:

Rosie!!!

Heb je al een lekkere playmate gevonden waarmee je samen de kamer mag delen? Vond het echt jammer dat ik niet kan komen, had graag een paar maandjes uit deze chaos weggegaan... Goed dat je het naar je zin hebt! Stuur je van de week effe een mailtje!

Liefs il