C'est finis Frenchie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu C'est finis Frenchie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

C'est finis Frenchie

Door: Rozie

23 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Om nog eventjes terug te komen op de 60 eurocent bacootjes. Je zou zeggen dat niemand er dan meer moeilijk over zou doen om een rondje te geven. Het tegendeel is waar. Onze Franse buurjo0ngen zat in hetzelfde cafe als ons aan de andere kant van de bar. Best een aardige jongen en the more the marrier dus "eh Frenchie, que est que tu veux boire?" "Mais, oui, naturellement, un Arak atak" Het volgende rondje was van Ally, onze OZ girlfriend die een mega luxe resort op Fiji runt. Die daarna van een Zweed en toen was toch echt Frenchie aan de beurt. Maar waar zijn die Fransoses als je ze nodig hebt? Monsieur zat aan de andere kant van de bar, oogcontact vermijdend de ene longdrink na de andere te atten. Na de derde stond ie op eens weer naast ons. Ik gaf weer een rondje en omdat ik de moeilijkste niet ben en iedereen een tweede kans geef, had ik ook maar weer wat voor Thomas besteld. Nog geen 5 minuten later stond meneer weer in z'n eentje gierig te zijn aan de andere kant van de bar. Diezelfde nacht wordt ons lichtballetje van ons terras uitgedraaid en eventjes daarna horen we gebonk op onze deur. "F*ck off" is mijn eerste reactie. "It's me, Thomas, your french neighbour. I broke my key so i can't go in my room"

Het was stil op kamp Holland. Wij bieden geen hulp aan gierige mensen. De volgende morgen hoorden we van de big boss dat hij buiten op de grond had geslapen en zagen we dat zijn slot inderdaad kapot was. Big boss vertelde ons dat thommy ons had wakker gemaakt om te vragen of wij misschien nog een extra bedje voor hem hadden. Jaja, dronken Frenchie zag het natuurlijk al helemaal zitten. Een kapot slot is het perfecte argument voor een "menage a trois"
C'est finis Frenchie!

Thomas was niet de enige stumper die ons teleurstelde met zijn gierige en egocentrische karakter. Er waren er meer. Zo ook Casper, een wolf in schaapskleren uit Utrecht. Op het eerste gezicht helemaal vriendelijk en gezellig, maar al gauw kwam de krokodil uit zijn ei. Kel, Ally en ik zaten heerlijk te sushi-en toen Casper voorbij fietste. "Hey Cas, kom erbij" "Heb je al gegeten?" Hij vertelde dat hij een groepje Nederlanders was tegengekomen die heel veel eten hadden besteld, daarbij was aangeschoven, zijn buikje rond had gegeten en vervolgens alleen zijn biertje had betaald. Oke, beetje vreemd, maar laten we niet te snel oordelen.

Met zijn volle buik wist meneer er nog wel een paar van onze voortreffelijke sushi's in te proppen waarna hij ons een drankje aanbood. Het was een top avond, maar toen de rekening arriveerde, legde hij precies genoeg geld neer voor de 2 biertjes die hij gedronken had. Maakt niet uit, doen we niet moeilijk over. Op naar de bar. Dansje hier, bacootjes daar, biertjes voor Casper, maar nee, geen gesture naar het vrouwenfront. Jammer, je hebt het nu echt verpest en we hebben je nog zoveel kansen gegeven om het goede te maken. Het was tijd om voor eigen rechter te spelen. Kinderachtig, maar het gaf veel voldoening en lol. By the time Casper wanted to go home, his bike wasn't at the spot he had left it earlier. It just disappeared. Wat zielig voor die arme jongen. Vooral omdat zijn bungalow aan de andere kant van het eiland is.

• 23 Januari 2008 - 10:39

Nousj:

Geniet van je laatste weekje! Met of zonder Tyfus... Zie je woensdag :-)

• 23 Januari 2008 - 11:14

Illie:

HAHAHAHA!!!! In 1 woord: Mooi. Maarre Rosie; je mocht toch niet drinken met die tyfus?

kisss

• 23 Januari 2008 - 20:39

RD:

Whahaha, Goed verhaal! Vast van z'n oma gehoord: "Wees gewaarschuwd jongen, mooie meisjes kosten geld!"

Maar goed dan moet je niet op je geld gaan zitten natuurlijk! Want mooie meisjes weten; Geen geld, niet meegeteld!

Ps. Morgen Lovina Beach om 6:30?

X

• 24 Januari 2008 - 12:01

Tuti:

Boontje komt om z'n loontje, zo noem ik dat. Jullie zijn wel een beetje hard om zijn fiets te verdonkeremanen, maar wij vrouwen blijven nou eenmaal niet die naieve trutjes. Door schade en schande word je wel wijzer. Hoe komt die gozer trouwens aan een fiets daar? Zeker "geleend", zoals Robin dat ook altijd deed.
    Nou doe die laatste week geen gekke dingen en let op je gezondheid. Knoeffie

• 24 Januari 2008 - 13:13

Ra:

Rosita,

Hoe gaat het piemelita. Ik ga zo mijn diploma halen, whiehaaaaaaaaaaa. Wanneer kom je aan???

Maak ze nog even helemaal gek daar, jij ouwe dibbes, en niet te veel fietsen jatten.

xxx

• 24 Januari 2008 - 14:15

Poe:

Hey Rosie,
    Fietsje doet in Holland toch al gauw 25 euro, genoeg om voor frenchi z'n bacootjes en 't krokodillejong z'n biertjes te betalen!
    Fiji hè, zeker een volgende bestemming?
    Geniet nog van de laatste dagen daar en een goeie terugreis.
    dikke knufs Poe

• 24 Januari 2008 - 20:21

Bettina:

Roosie,

wat een mooi verhaal weer! Zat nog even terug te denken wanneer je ook alweer terug kwam, maar ik lees al woensdag YEAH! Ik ga je gelijk bellen gek! Moeten we ff gaan afspreken... Helaas ben je er dit weekend niet, Awakenings Eindhoven, maar paasweekend ga je mee gek!!

Tot vd week!

xx

• 31 Januari 2008 - 01:13

Wilma:

Gronny!

Thnx voor je berichtje op mijn site...
    Je krijgt de groetsels terug van Gerda... Die kan nu lekker souveniertjes shoppen ;-)
    Ik heb zin in NZ, tis hier veel te warm nl in Cairns!!!
    Wanneer ik back ben gaan we ff een keer meeten hoor in ons kikkerlandje... Ff oude herinneringen ophalen en lachen :-)
    Nou meiske, keep in contact en een dikke knuff, ook voor je broertje!

Liefs Dees