Life is prescious - Reisverslag uit Bali, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Life is prescious - Reisverslag uit Bali, Indonesië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Life is prescious

Door: Rozie

Blijf op de hoogte en volg

08 December 2007 | Indonesië, Bali

Life can be bad or good
But life is prescious
Always try to stay in a good mood

Remember the past
But enjoy the present
For the time it will last

Try to live every bit
Because when the lightning strikes
Life can be finished before you know it

This poem is dedicated to a boy who was surfing the Balinese sea
Lightning struck
And gone was he

Sometimes the duration of life is just a couple of years
Life is prescious
Makes me wanna burst in tears


Bali, selemat siang!

Finally a totally different culture. Vochtig, warm, klam. Met mijn ogen dicht waande ik me in het regenwoud. Slap! Back to reality. Denpasar Bali airport 3 uur in de nacht. Na 8 uur vertraging op Sydney was mijn Jetstar vliegtuig eindelijk klaar voor take off. 7 uur later was ik in Indonesie. Veel turbulentie en een knetterharde landing, maar goed, ik was er. In het Bali boekje dat ik van Tes, An en Nous heb gekregen, stond dat je bij aankomst een taxi bij de taxibalie kon regelen voor 3,5 euries. Nou, forget about it. Geen balie en tevens geen taxi's. "Bery late now, no many taxi now, everybody sleep". De eerste sjarlatan die me benaderde dacht die blonde ga ik 's even van haar geld ontdoen. "15dollar i bring you to somewhere. Gast zie ik er nou echt zo stupid uit! Tidak, teriema kasi, oftewel nee dank je wel. Na vriendjes gemaakt te hebben met 2 dames van Turkse afkomst hebben we toch nog een leuk prijsje kunnen maken met een andere taxi dude. Next problem. Ik had nog niets geboekt. Eenmaal aangekomen in het centrum van Kuta bleken de straten kleiner en veel enger dan ik had verwacht. Ik heb het nover straten van 1 meter breed waar amper een auto door heen kan, waar in geen velden of wegen iemand te bekennen is en waar straatverlichting een onbekend begrip is. Op dat moment moet je een beslissing maken. En dan ga je voor de veilige manier, ook wel de duurdere manier. Hetzelfde hotel als de Turkse dames. Maar dan heb je wel wat. Wat is in dit geval een 2 persoons bed, airco, een eigen badkamer met warm water, 2 zwembaden en ontbijt.

The next day een heerlijk ontbijtje, duik in het zwembad en op zoek naar een goedkoper hotel. Het fijne van de Indonesische cultuur is dat alles muy tranquilo gaat en dat je dus pas om 12.00 uur moet uitchecken. In plaats van 10.00 uur in OZ.
Op het heetst van de dag trappen op en af, bepakt met 2 rugtassen en 5 liter zweet op zoek naar een kamer. 10 hotels en een compleet doorweekt outfit verder, had ik er een gevonden. Hotel Sorga, een tropisch regenwoud omringd door tempels, hotelkamers en een waterval die het zwembad constant doet overlopen. Een paradijslijk plekje midden in Kuta stad, verscholen tussen enkele drukke vieze straatjes . Nadat ik mijn backpack had gedumpt was het Tijd om Kuta te verkennen. Winkeltjes, winkeltjes, winkeltjes, strand, viezigheid, afval, lijnen, clean waves. Anderhalve euro om een uur een plankie te huren. Pima. Ik heb nog nooit in zulk ranzig zeewater gelegen, maar ik was gelukkig. Riding the Balinesian Waves!

  • 08 December 2007 - 11:01

    Seb:

    waarom nou weeer dat laatste stukje in je tekst bitch!!! godverdomme ik verveel me helemaal de tering hier niet normaal. Werk is vaag en shit maja komt goed van de week! Doe kel de groetjes en neem fotos he van de golven naja laaaaturs
    xseb

  • 08 December 2007 - 12:07

    Maatje:

    ik keek al uit naar een berichtje van je en ik word weer op mijn wenken bediend. Ik dacht alleen dat Kelly al bij je zou zijn, de 5e was het toch? Nou in ieder geval ben je safe & sound, dat is het allerbelangrijkste. Ik schrijf je later als ik op mijn werk ben, ik zit nu bij Cocky en Ab, groetjes.

  • 08 December 2007 - 13:19

    Ra:

    Moppie,

    Ik ben nu lekker bezig met een verhuisinkie naar mijn niuewe casa. Het wordt gelukkig al wat.

    Hier koud en grijs, dus geniet ervan.

    Kussie

  • 08 December 2007 - 14:40

    Pj :

    check je mail..

  • 08 December 2007 - 21:11

    Dees:

    Roosje!

    Vette story! Ben gister naar Steve Irwin zoo geweest, Crikey!!!
    Nu in Brisbane, met kerst op Fraser Island :-)

    Take care, snel langer berichtje van mij!

    Liefs Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 55876

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: