Sydney & the bin mistery - Reisverslag uit Sydney, Australië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu Sydney & the bin mistery - Reisverslag uit Sydney, Australië van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

Sydney & the bin mistery

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Een tientje voor diegene die er een vindt, een prullenbak. Het is werkelijk een misterie. In een uur lopen van Newtown naar Darling Harbour ben ik geen "bin" tegengekomen. Maar het vreemde in deze zaak is dat ik tevens geen papiertje of kauwgom op straat heb zien liggen. Volgens mij heeft elke australier 4 compartimenten in zijn binnenzak om het papier, plastic, glas en groen afval te scheiden. Het 2de wat me opvalt na 1 dag Sydney is dat de mensen vriendelijk zijn, maar niet de vriendelijkheid van Nederlands niveau. Vriendelijke Nederlanders lijken namelijk alleen maar vriendelijk omdat ze voor of achter elke zin alstublieft of dank u wel zeggen. Om al helemaal maar niet te spreken van het Spaanse niveua van vriendelijkheid. De Spanjaarden kunnen een vriendelijkheidscursus of tien gebruiken. De Aussies daarentegen weten wel van wanten. Een lachje hier, een knipoog daar. Zelfs de douanebeamte die volgens mijboos geboren wordt, nam tien minuten de tijd om met me te chatten, terwijl er nog een fixe rij achter me stond. Ook toen mn tas werd gechecked bij een andere balie was het lachen, gieren, brullen. Maar ik was pas echt met stomheid geslagen toen er een paar taxichauffeurs met me gingen praten, zonder wat van me te willen, want ik had ze namelijk al duidelijk gemaakt dat ik al een ride had. Ik merk dat ik veel wantrouwen heb jegens de mens. Ik ben verpest. Vooral door Madrid en Barca heb ik ogen in mn achterhoofd gekregen en vertrouw ik niemand. Ik schrik helemaal als er iemand een praatje met me maakt, very strange...

aight mates, catch y'all later

  • 06 Oktober 2007 - 08:32

    Padre:

    Heb je seb al gezien? Hoe gaat het met jullie planning voor de komende weken ?

    Miss you.

  • 06 Oktober 2007 - 15:28

    Fab:

    Hey Roos je bent er eindelijk!! Have Fun
    xxx

  • 07 Oktober 2007 - 09:45

    Lin:

    Lieverd, heel veel plezier daar!! Ik ga je verhalen weer natuurlijk al hondstrouwe fan allemaal lezen... dus hou me op te hoogte, ;)

    kus

  • 07 Oktober 2007 - 11:31

    Maatje:

    het is nu zondag, van je paatje hoorde ik dat jullie goed zijn aangekomen. jullie hadden elkaar alleen nog niet gezien. misschien kan er nog een smsje af een keer? Al een beetje bekomen van de jetlag? Ik hoorde dat Roos erg moe was. Vandaag in het krantje een stukje over Ilja in Australie gelezen, erg leuk. Heeft het naar de zin daar. Hebben jullie al gesurfed? of zijn jullie nog niet zover? Het is hier erg rustig, lekker weer. Is het bij jullie lekker? Vandaag ff kijken bij Skyline, Mango's en Bruxelles. Daar vieren ze het eind van het strandseizoen met sneeuw op het strand en langlaufwedstrijden! Gekkenhuis. Nou lieve kiddies, disfrute Australie, knuf mama, poot Marley, groetjes C&A, Evelyn en Jasper.

  • 07 Oktober 2007 - 12:42

    Maly:

    kulap!! ik heb het gevoel dat ik ook een beetje in australie ben...heb elke dag aan je gedacht...nu zit ze in het vliegtuig, nu is ze in australie, nu heeft ze een masterjetlag...have fun moppy! kuske malz

  • 07 Oktober 2007 - 18:14

    Eefiejj:

    Heey roos heb je helemaal geen gedag maar gezegd maar toch willl ikke ff zeggen dat ik je ga missen en dat ik van je hou(K)(K)eefiejj je nichiiejj

  • 08 Oktober 2007 - 16:45

    Bettina:

    Joehoe Roosie,
    gewoon m er stiekem tussenuit glippen he, zonder dat wij nog telefonisch contact hebben gehad :O .. Hoe moet ik dit 4 maanden volhouden :P .. Nou ik hou je wel in de gaten via deze mooie site ;).. Het klinkt in ieder geval allemaal weer ehm.. heel avontuurlijk ;) en ik hoop dat je veel 'plezier' daar maakt.. Ik mis trouwens nog iets in je stukje... Hoe zijn de Australische mannen?? :D

    x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2020

Bali vibe

10 Maart 2020

Als een mier

02 December 2014

Rambo

26 November 2014

Green Heaven

17 November 2014

A DOG'S LIFE
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 55852

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: