I’m the last one to rip you off - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van rosaliefleur - WaarBenJij.nu I’m the last one to rip you off - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van rosaliefleur - WaarBenJij.nu

I’m the last one to rip you off

23 Juli 2012 | Mexico, Playa del Carmen

Are you looking for something? I got it all!
Twee van de kreten die je om je oren krijgt op Avenida 5 (de winkelstraat) in het centrum van Playa del Carmen, mexico.

Gelukkig hoefden we hier niet vaak te komen, alleen om tourtjes te boeken. We verbleven twee weken all-in. Can you believe it?! Die-hard-backpackers met een all-in bandje om de pols in een resort aan een van de mooiste stranden van de wereld. Ik had mezelf ooit voorgenomen nooit een Club-Med-ter te worden. Nu is het er toch van gekomen, 24 uur per dag all-in. Dat houdt in: minibar op de kamer, vodka tequila wisky en rum flessen op de kamer, vier verschillende restaurants waarvan 3 a la carte en 1 buffet. 24/7 cocktails, jammie! Zwembaden, tennisbanen en een fitnessruimte. Kortom; All-in is toch niet zo een straf gebleken. Het is best fijn om niet meer te hoeven betalen voor je drankje en je hapje. Het is best chill om bediend te worden. Het is best relaxt om een margarita te drinken in het zwembad terwijl je zit te kijken naar een luie leguaan en een jagende neusbeer met het geluid op de achtergrond van een bonte specht.

Buiten alle luxe die Playa del Carmen te bieden heeft, is het ook een perfecte uitvalsbasis om de natuur te verkennen. Zo hebben we een snorkeltocht gemaakt in de Cenote El Sueño. Een Cenote is een kalkstenen grot of ondergrondse rivier. Alle Cenotes in de omgeving zijn ondergronds met elkaar verbonden en vormen tevens de enige zoetwaterbron van het schiereiland Yucatan. Het is mogelijk om van de ene naar de andere Cenote te duiken. Je hebt daarvoor minstens twee zuurstoftanks nodig en ruime duikervaring aangezien het op de meeste plekken niet mogelijk is om naar boven te komen. Wij kozen voor een snorkeltocht. Er zwemmen namelijk maar twee soorten vissen in het water; Tetras & Catfish, en er is geen koraal te bewonderen onder water. Boven water is het echter betoverend. Je zwemt door een sprookjesachtige grot met nauwe doorgangen, zowel boven- als onderwater, met hier en daar een fossiel of scheur in de kalkstenen druipers.

Ook zijn we op verschillende snorkeltrips gegaan waar we oog in oog kwamen met anderhalve meter grote schildpadden, pijlstaartroggen, kreeft en als klap op de vuurpijl walvishaaien van 8 tot 12 meter lang…en dat allemaal op armlengte afstand in een azuurblauwe super heldere oceaan.

Tijdens deze tochten werden we vaak vergezeld door vliegende vissen, dolfijnen, Jan van Genten en Pelikanen.

Playa del Carmen: ondanks het Club-Med-ten toch 1 met de natuur!

ps. Foto's staan op facebook

• 23 Juli 2012 - 23:49

Maly:

Wat heerlijk om weer een ouderwets waar-ben-jij-tje te ontvangen..ik zeg tik-m-aan- all in resorts! Toppie moppie xxx maly

• 23 September 2014 - 08:14

Alan: